2020 Yeni Ehliyet Başvuru ve Randevu İşlemleri

Yeni ehliyet başvuruları 2020 yılı için Nüfus Müdürlüğü üzerinden alınacak bir randevu ile yapılabilmektedir. Günümüzde ehliyet çıkartma ile alakalı işlemlerde de yine NVİ görev alırken trafik şube sadece belirli prosedürleri gerçekleştirmek için çalışır.

Yapılan yeni düzenlemeler ile sürücü belgeleri ve ehliyet Nüfus Müdürlükleri tarafından verilecektir. Yeni ehliyet başvurusu, bu sebeple Nüfus Müdürlüğüne yapılır.

NVİ Üzerinden Ehliyet Randevusu

NVİ ile ehliyete başvurmak için www.nvi.gov.tr adresi ziyaret edilmelidir. Nüfus ve Vatandaşlık İşlemleri Genel Müdürlüğü olarak bilinen sayfa, ehliyet için randevu vermektedir. Ehliyet randevusu için bu siteden Başvurular kısmına tıklanmalıdır. Bu aşamadan sonra seçenekler arasında Kendi Adıma ya da Aile Üyeleri Adına kısmını tıklayabilirsiniz. Bu sayede kendiniz ya da aileniz için randevu alabilirsiniz. Alacağınız randevuyu anneniz, babanız, kardeşiniz,eşiniz, oğlunuz, kızınız ya da vasisi olduğunuz birey adına alabilirsiniz. Herhangi bir kan bağı bulunmayan ya da uzaktan akraba olan kişiler için başkası adına randevu verme işlemi yapılamayacaktır.

Bu aşamadan sonra İl seçmeniz gerekmektedir. Yaşadığınız ili seçmeniz yeterlidir. İlçe seçimi, randevu alan kişiye bırakılmamıştır. Nüfus Müdürlüğü, size uygun ilçe seçimini müsait olan müdürlüklerden, kendisi yapacaktır.

Bu aşamanın ardından T.C. kimlik numarası, ad, soyad ve güvenlik kodu istenecektir. İstenen güvenlik kodu, alt kısımda karışık olarak verilmiş harflerdir. Bu harflerin düzenli olarak yazımı, güvenlik kodunu oluşturur. Doğum tarihi bilgileri gün/ay/yıl olarak girilmelidir. Bu işlemin devamında sizden bir güvenlik sorusu istenecektir. Bu soru ‘Eşinizin adının 2. Harfi’ ya da ‘Babanızın babasının isminin 3. harfi’ olabilmektedir. Soruyu seçmeniz ve cevap vermeniz telefonunuzu ve e- mailinizi girdikten sonra randevuyu onaylamanız gerekecek.

  Stajyer Ehliyet Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Tüm işlemlerin sonunda Nüfus Müdürlüğü sayfası ehliyet randevu sorgusu kısmına giderek randevunuzun oluşup oluşmadığını kontrol etmeniz gerekecektir. Mail ve telefon bilgilerinde hata olması randevunun iptaline neden olabilir. Bu nedenle hatasız girilmesi gereklidir. Bu sayfada randevunuzu T.C. kimlik numaranızla sorguladıktan sonra randevu bilgilerinizi kontrol edebilirsiniz. Bilgilerde hata olması halinde randevunuzu iptal edebilirsiniz.

Randevu Hatasında İptal Ettirme

Ehliyet randevusu iptali için ehliyet randevusu alınan siteye girilmelidir. Randevu İşlemleri butonu tıklandıktan sonra ad, soyad, T.C. kimlik numarası ve güvenlik numarası girilmeli, ardından İptal butonuna basılmalıdır. Bu sayede eğer şehir seçimi ya da başka bir bilgide hata varsa iptal işlemi yapılmış olur. İşlemin hemen ardından yeni ehliyet randevusu alınabilir.

İlk Ehliyet Başvurusunda İstenen Belgeler

Ehliyet başvurunda istenen evraklar şöyle sıralanabilir:

  • Sürücü Belgesi Dosyası
  • Nüfus cüzdanı, pasaport ya da avukatlık kimliği
  • Motorlu taşıt sürücü sertifikası
  • Sürücü sağlık raporu
  • Sürücü belgesi harcı, sürücü belgesi değerli kağıt bedeli, sürücü belgesi vakıf payının ödendiğine dair makbuz
  • 1 adet arka fon beyaz çekilmiş 5×6 ebatlarında biometrik fotoğraf
  • Kan grubunu gösterir belge veya yazılı beyan

Başvuruların bu belgeler hazırlandıktan sonra yapılması gerekmektedir. Alınan randevudan sonra sizin için belirtilen Nüfus Müdürlüğü’ne gittiğinizde bu belgeler istenecektir.

Nüfus Müdürlüğünde Yapılan Ehliyet İşlemleri

Nüfus Müdürlüğünün ehliyet konusunda yaptığı işlemler şöyle sıralanabilir:

  • Eski tip ehliyetin yenisi ile değiştirilmesi
  • İlk defa alınan ehliyet
  • Kayıp, çalıntı ve yıpranmış ehliyet yenileme
  • Süresi dolan ehliyeti değiştirme
  • Soyad değişikliği ya da ehliyetin sınıfının değişmesi gibi durumlarda ehliyeti yenileme

Bu durumlarda yukarıdaki yönergeler takip edilerek Nüfus Müdürlüğünden randevu alınmalıdır.

Nüfus Müdürlüğünden Ehliyet Yenileme

Ehliyet yenileme işlemini Nüfus Müdürlüğünden yapmak için öncelikle sayfaya girerek randevu almak gereklidir. Randevu işleminde işlem nedeni sorulmadığından ilk defa ehliyet alanlar da, ehliyetini değiştirmek isteyenler de aynı işlemleri yapacaktır. ancak ehliyet yenilemede değişen, ödenecek tutardır. Ehliyet yenilemesinin durumu göz önüne alınarak ödenmesi gereken tutarlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Eski tip ehliyetin yenisi ile değiştirilmesi için yapılan işlemlerde, eğer bir kayıp ya da çalıntı durumu yoksa ödenmesi gereken tutar 15 TL’dir. Bu ücretin 13 TL’si değerli kağıt ücreti, 2 TL’si ise katkı payı olarak belirlenmiştir.
  • Eski tip ehliyetini kaybetme ya da çaldırma durumunda hükümsüz ilanı verilmelidir. Bunun dışındaki ücretlendirme, yeni ehliyet çıkarmayla aynı olacak şekilde 15 TL’dir.
  • Yeni tip ehliyetin alımı gerçekleştikten sonra çalınma ya da kaybolma durumunda karşılaşılacak ücret 196 TL +Harç parasıdır. Harç+ değerli kağıt parası+ katkı payı ile ödenecek ücret yaklaşık 221 TL olacaktır.
  Araç Satışına Engel Durumlar Nelerdir?

Ehliyet Yenileme/ Değiştirme Durumunda İstenen Belgeler

Ehliyet yenileme için istenen evraklar şöyle sıralanabilir:

  • Eski sürücü belgesi
  • Nüfus cüzdanı, pasaport veya avukatlık kimliği
  • Sürücü sağlık raporu
  • 15 TL sürücü belgesi yenileme bedelinin bankaya yatırıldığına dair belge (13 TL değerli kağıt bedeli, 2 TL vakıf payı)
  • 1 adet beyaz fona, 5×6 büyüklüğünde çekilmiş biometrik fotoğraf
  • Kan grubunu belirtir belge ya da yazılı beyan

Bu belgelerin hazırlanmasının ardından ehliyet değiştirme işlemi gerçekleştirilebilir.

Telefon Kullanarak Ehliyet Değiştirme

Ehliyet değişimi için telefondan randevu alma işlemi, ALO 199 hattından yapılmaktadır. Bu hat arandıktan sonra size yapmak istediğiniz işlem sorulacaktır. Bu soruya ehliyet yenileme / ehliyet alma/ kayıp, çalıntı nedeniyle ehliyet değiştirme gibi cevaplar verebilirsiniz. Ardından size T.C. kimlik numaranız sorulacaktır. Kendiniz için ehliyet değiştirme randevusu talebinde bulunuyorsanız, kendi T.C. kimlik numaranızı belirtiniz. Ancak başka biri için randevu talebinde bulunmakta iseniz, kimin adına randevu istediğinizi söylemeniz gerekmektedir. Bunun yanında ailenize dahil olan 6 kişi haricinde biri için randevu talebinde bulunamamaktasınız.

Kendiniz için randevu talep ediyorsanız, T.C. kimlik numaranızı söyledikten sonra size yaşadığınız il sorulacaktır.bu soruya vereceğiniz cevaba göre, yaşadığınız şehirden uygun bir Nüfus Müdürlüğüne yönlendirilirsiniz. Ancak internete göre teflondan randevu almanın avantajı şudur; İnternetten alımlarda İstanbul’u işaretlediğinizde size İstanbul’dan en müsait Nüfus Müdürlüklerini belirler. Yaşadığınız ilçeye dair soru bulunmadığından İstanbul’un herhangi bir yerindeki Nüfus Müdürlüğüne randevu verilebilir. Ancak telefonla randevu alımlarında, muhatabınız bir insan olduğundan yaşadığınız ilçeye yakın bir Nüfus Müdürlüğüne randevu vermesini talep edebilirsiniz. Karşınızdaki görevlinin elinden geleni yapacağına emin olmakla birlikte, yaşadığınız şehirde herhangi bir Nüfus Müdürlüğünün daha yakın tarihte müsait olması durumunda oraya randevu vermesi gerektiğini unutmamalısınız.

Ehliyet Başvurularında Yapılan İşlemler

Ehliyet başvurusu sırasında doldurulan belgeler, sizin vereceğiniz evraklarla doldurulmaktadır. Bunun yanında yeni başvurularda yapılan işlemler şöyle sıralanabilir:

  • Parmak izi alımı
  • Parmak damar izi tespiti
  • El ayası damar izi alımı
  TÜVTÜRK Ücretsiz Muayene Randevusu Nasıl Alınır? Ücretleri Ne Kadar?

İşlemleri yapılmaktadır. Aynı zamanda kan grubunun bilinmemesi gibi durumlarda tekrar hastaneye sevk gerçekleştirilmektedir. Alınan bu belge ve parmak izleri, yalnız bir defaya mahsustur. Bir kez parmak izi verdiyseniz ve ehliyetinizi değiştirmek istiyorsanız, tekrar parmak izi vermeniz gerekmeyecektir.

Tüm belgelerin doldurulmasının ardından ehliyet, PTT aracılığıyla kayıtlı olduğunuz adrese gönderilir. Bunun yanında yeni çipli belgelerin basımının Ankara’da yapılması ve sürücülere Ankara’dan gönderilmesi, ehliyetin alıcıya ulaşma süresini 1 haftaya kadar uzatmaktadır. Ehliyetin alımı sırasında herhangi bir ücret ödenmez. Yeni ehliyetin gecikmesi durumunda Nüfus Müdürlüğünden geçici ehliyet talebinde bulunulabilir.

Stajyer Ehliyet Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Yeni Kimlik Çıkarma | Yeni Çipli Kimlik Kartı Nasıl Çıkartılır?

Sınavsız SRC Belgesi


] }
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.