SGK Müşteri Hizmetlerinin Sunduğu Hizmetler Nelerdir?

Bugün ki makalemizde SGK müşteri hizmetlerinin sunduğu hizmetler nelerdir sorusuna yanıt verecek ve fikir edinme yoluna gideceğiz. Her geçen gün büyüyen ve gelişen sektör içerisinde fark yaratmak ciddi manada fark yaratıyor diyebiliriz. Devlet, bildiğimiz gibi tüm birimleri ile insanların ulaşabileceği ve bu anlamda her türlü soruna çözüm üretebilmek için telefon hatları kurdu. Her bakanlığın artık insanlara en hızlı hizmeti sunabilmek için kendine özel hizmet telefon numaraları söz konusudur. Şimdi bu anlamda sizleri kısa ve öz bir şekilde bilgilendirecek ve fikir edinmeniz için elimizden geleni yapacağız.

SGK Müşteri Hizmetleri Nedir?

SGK müşteri hizmetleri, devletin Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından insanlara her anlamda hizmet sunabilmesi ve yardım götürmesi için kurduğu telefon hattıdır.

Bildiğimiz gibi kısa bir zaman dilimi içerisinde devletin tüm birimleri ile alakalı olarak bu alanda hizmet verme yoluna gitmesi de ayrıca dikkat çekiyor. Müşteri hizmetleri, hepimizin bildiği üzere insanlara her anlamda yardım etmek ve çözüm üretmeye yönelik somut adımlar atmak üzerine ön plana çıkan seçeneklerden birisidir. Şimdi sizlere bu telefon hattından ne gibi hizmetler alabileceğiniz ile alakalı olarak bilgilendirecek ve fikir edinmeniz için elimizden geleni yapacağız.

SGK Müşteri Hizmetleri Nasıl Hizmet Veriyor?

ALO170 telefon hattı, devletin SGK anlamında temin ettiği ve bu anlamda insanlara en iyi hizmeti götürebilmek için oluşturduğu telefon hatlarından birisi olarak dikkatleri çekiyor. Günümüzde devlete ulaşabilir olmak ve bu anlamda halkın gereksinimlerini karşılamak da çok önemlidir.

ALO170 hattı içerisinde SGK ile birlikte İŞKUR, MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU gibi birçok hizmet veren kurum kolu ile alakalı olarak da işlemler yapabilirsiniz. Bu telefon hattı aynı zamanda 7 gün 24 saat esasına göre çalışır. Saat kaç olursa olsun aradığınızda en güvenilir hizmeti bu birimlerce alma şansına da sahip olabileceğinizi kesinlikle unutmamalısınız. Genel olarak sunulan hizmetler ile alakalı olarak detaylar aşağıdaki gibidir;

  • Soru,
  • Sorun,
  • Eleştiri,
  • Başvuru,
  • Şikâyet,
  • Öneri,
  Berat Albayrak İstifa Etti, Yeni Maliye Bakanı Kim Olacak?

Alo 170 SGK danışma hattı, vatandaşlara 15 Kasım 2010 yılında hizmet vermeye başlamakla beraber hizmet verdiği süre boyunca vatandaşların yaşadığı her türlü problem ve taleplerinde çözüm odaklı olmak konusunda hızlı ve etkin davranmaktadır.

ALO 170 SGK Müşteri Hizmetlerinden Hangi Hizmetleri Alabilirsiniz?

Genel itibari ile bu alanda insanların müşteri hizmetlerini kullanmak istediği zaman ne gibi hizmetleri sunabileceği de çok önemlidir. Tabi ki bu makalemiz içerisinde de sizleri en doğru şekilde bilgilendirmek bizler adına ayrıca incelenmesi gereken ve fark yaratan bir unsur. Genel itibari ile alabileceğiniz hizmetlerin nevi aşağıdaki şekilde sıralanabilir;

  • Yasal Prosedürler
  • İş Kanunu
  • İşçi Hakları
  • Sigorta Bilgileri
  • İşe Giriş ve Prim Ödeme Gün Sayısı
  • Emeklilik Bilgileri
  • Vatandaşların Sosyal Hakları Konuları

Devlet, bu anlamda SGK müşteri hizmetlerine çözüm süreleri konusunda da bir yasal süreç belirlemiştir. ALO 170 SGK müşteri hizmetlerine bildirilen her türlü istek, öneri, şikayet ya da diğer maddeler ile alakalı olarak 72 saat çözüm süresi sınırı söz konusudur. Devlet, sadece müşteri hizmetlerinin çalışmalarına yönelik değil aynı zamanda çözüm süreçleri ile alakalı olarak da bakanlık çalışanlarını bir nevi zorlama ile hizmet sunmaya teşvik ediyor.

Yapılan bu şikâyetler 72 saat içerisinde çözüme ulaşmaktadır. Bu durumların çözümü için yetkili kurumlarla görüşmeler yapılır ve işletmeye bir ihtarname gönderilir. Birden fazla şikâyetin gelmesi durumunda ise iş yeri denetlenmektedir. İşçilerin bu durumda iş yerlerine dava açması da mümkündür.


ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.