Adres Değişikliği Nasıl Yapılır

Adres değişikliği nasıl yapılır her Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşının iyi bilmesi gereken konulardan biri. Adres değişikliği nasıl yapılır başta olmak üzere; adres değişikliği bildirimi nereye yapılır, adres değişikliği için gerekli belgeler nelerdir, adres değişikliği bildirim süresi ne kadar, adres değişikliği bildirmeme cezası ne kadar gibi konu ile ilgili tüm önemli soruların cevabı yazımızda.

Nüfus ve Vatandaşlık İşler Genel Müdürlüğü (NVİ), 2007 yılından itibaren tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını ikamet adresleri ile kayıt altına alarak bir ikametgah veri tabanı oluşturmaya başladı. Oluşturulan bu yeni elektronik kayıt sistemi sonrasında ikamet adresi değişimlerinin ilgili kamu kurumlarına yasal süre içerisinde bildirime zorunluluğu getirildi. Yasal süre içerisinde ikametgah değişikliği bildirimi yapmayanlara veya gerçeğe aykırı bildirimde bulunanlara ise para cezası uygulanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:

Kredi Notu Yükseltme Taktikleri

Kredi Notu Sorgulama

Adres Değişikliği Nasıl Yapılır

Konu hakkında verdiğimiz bu genel bilgilerin ardından adres değişikliği nasıl yapılır sorusuna cevap vererek başlayalım. İkametgah değişikliği bildirimi 2 şekilde gerçekleştirilebiliyor.

  1. Nüfus müdürlüklerine bizzat müracaat ile
  2. E Devlet sistemi üzerinden e imza (elektronik imza) veya mobil imza ile

Adres Değişikliği Bildirimi Süresi Ne Kadar

İkametgah değişikliği bildirim süresi 20 iş günüdür. Adres değişikliği bildirimini 20 iş günü içinde yapmayanlara idari para cezası uygulanır. Ancak mücbir bir sebep ile ikametgah değişikliği bildirim yapamadıysanız para cezası uygulanmaz. Tabi unutmamak lazımdır ki mücbir sebep resmi belge ile ispatlanabilmelidir. Mücbir sebepler ilgili kanuna göre, Doğal afet, yangın, terör, hırsızlık veya gaspa maruz kalma gibi sebeplerle nüfus cüzdanının zayi olması, hastalık ve ölüm olarak belirlenmiştir.

Adres Değişikliği Bildirmeme Cezası Ne Kadar

Yazımızın başında da belirttiğimiz üzere yasal süre içerisinde ikametgah değişikliliği bildirmeme cezaya tabi. 20 iş günü içerisinde adres değişikliği bildirimi yapılmaması halinde 50 TL para cezası uygulanır. Gerçeğe aykırı şekilde adres bildirimi yapmanın cezası ise 1000 TL olarak belirlenmiş. Diğer tüm devlet cezalarında olduğu gibi ceza tebliğ edilmesinden sonra 15 gün içerisinde öderseniz yüzde 25 oranında indirim uygulanır.

  Polis Sorgusunda Aranma Çıkarsa Ne Olur?

Özellikle internet ortamında ikametgah değişikliği bildirmeme cezasının 480 TL, gerçeğe aykırı bildirimde ise 963 TL olduğu yönünde bilgiler mevcut. Bu ceza tutarları kesinlikle doğru değil, itibar etmeyin.

GÖZ AT:

Emekli Maaşı Hesaplama Emekli Maaşım Ne Kadar Olur

Kredi Borcu Ödenmezse Ne olur?

Adres Değişikliği İçin Gerekli Belgeler Nelerdir

Adres Değişikliği Bildirimi yapacağınız yeni taşındığınız adres boş bir konutsa herhangi bir belge istenmez. Fakat çok sayıda kişinin adres değişikliği bildirimi yapmayı ihmal ettiği veya geciktirdiği de bir gerçek. Yeni adresinizde sizden önce oturan kişinin ikametgah değişikliği bildirimi yapmadığı ihtimalini göz ardı etmemek gerekir. Bu yüzden başvuru yaparken yanınızda yeni adresinize ait elektrik, su, doğalgaz, telefon gibi bir hizmetin abonelik sözleşmesi veya kiracı iseniz kira kontratınızı yanınızda bulundurmanız faydalı olacaktır.

Eğer ki adres değişikliğiniz konutta daha önce oturanın yanına taşınma şeklinde gerçekleşiyorsa, başvuruyu bu kişi ile birlikte yapmanız gerekiyor. başvuruyu birlikte yapmanız mümkün değilse, apartman yöneticisi veya muhtardan birlikte oturduğunuza dair bir belge almanız gerekmektedir.

E Devlet Üzerinden Adres Değişikliği Bildirimi Nasıl Yapılır

E Devlet üzerinden ikametgah değişikliği bildirimi yapabilmek için öncelikle e Devlet şifrenizin olması gerekiyor. E devlet şifreniz yoksa 2 TL ücret karşılığında herhangi bir PTT şubesinden e Devlet şifrenizi almak mümkün. Devlet ile ilgili çok sayıda sorgulama sadece e devlet şifresi ile gerçekleştirilebiliyor. Fakat adres değişikliği bildirimi yapabilmek için e imza (elektronik imza) oluşturmuş olmanız gerekiyor. Elektronik İmza oluşturma Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetki sertifikası verilmiş kuruluşlar tarafından yapılmaktadır.

Yetkili kuruluş vasıtasıyla oluşturulmuş elektronik imzanın oluşturulmasının ardından e devlet sistemine giriş yaparak TC numaranızı girerek e devlet üzerinden ikametgah değişikliği bildirimi yapabilirsiniz. E imza ile bildirim yapma için BURAYA tıklayın. Cep telefonu operatörleri vasıtasıyla mobil imza oluşturarak aynı işlemleri yapmak mümkün. Mobil imza ile bildirim yapmak için BURAYA tıklayın. Elektronik imza ve mobil imza alma işlemleri son derece uğraştırıcı, zaman alıcı ve masraflı bir işlem. Bu yüzden adres değişikliği bildirimlerini nüfus müdürlüklerinden yapmak en akıllıca yöntem olarak öne çıkıyor.

  Veteriner Nedir? Nasıl Olunur? Ne Kadar Maaş Alır?

Sorularınızı Bize Yazın

Adres Değişikliği Bildirimi konusu ile ilgili olarak; adres değişikliği bildirimi nasıl yapılır, adres değişikliği bildirimi için gerekli belgeler nelerdir, adres değişikliği bildirmeme cezası ne kadar, e devlet üzerinden adres değişikliği nasıl yapılır gibi tüm önemli konuları detaylı biçimde izah etmiş bulunuyoruz. Konu ile ilgili olarak aklınıza takılan herhangi bir soru varsa yorumlar kısmından bize yazın. Tecrübeli yazar ekibimiz sorularınıza dorğru ve hızlı bir şekilde cevap vereceklerdir.


ZİYARETÇİ YORUMLARI - 5 YORUM
  1. Adnan Dondurmacı dedi ki:

    Merhaba, adres değişikliği ile ilgili e-devlete girdim ve adımları takip ederek adres değişikliği işlemimi bitirdim, ancak daha sonra aile fertlerini eklemek istediğimde bu dairede oturan var ekleme yapamazsınız mesajı geldi. İlk başta aile fertleri ekleme imkanı varmış, ben gözden kaçırdım sanırım, ancak aynı evde yaşadığım ailemin diğer fertlerini nasıl ekleyebilirim? Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

    Adnan D.

  2. blank niyazi dedi ki:

    ben bir aile evine ikametgahımı alacağım.Bunu E-devlet üzerinden e-imza ile gerçekleştirceğim .ikematgahı aldığım yerde bir aile oturuyor ise sıkıntı olur mu ?

    1. blank admin dedi ki:

      İkameti dolu bir adrese kayıt yaptırabilmek için, hali hazırda bu adreste oturan kişi ile bu adrese kaydolmak isteyen kişi birlikte ilgili kuruma başvuru yapması gerekiyor.

  3. blank Onur AĞARTAN dedi ki:

    Mobil imzayla adres değişikliği yaparsam eşimin ve çocuğumunda adres değişikliği yapılmış oluyor mu? Aile hekimimizi bu adres değişikliğiyle nasıl değiştireceğim? Şahsen sağlık ocağına mı başvuracağım? İnternetten veya E-Devlet yoluyla yapabilir miyim?

    1. blank admin dedi ki:

      Adres değişikliği yapıldığında eş çocuk gibi hanenizin nüfusunun da adres değişikliği yapılmış olur. Aile hekimi değişikliği otomatik olarak yapılmıyor adres değişikliğinde. Aile hekiminizi değiştirmek için bizzat başvuru yapmanız gerekiyor.