2020 Kimlik ve Ehliyet Çıkarma Randevusu Nasıl Alınır?

Bu makalemizde siz değerli okuyucularımıza 2020 kimlik ve ehliyet çıkarma randevusu nasıl alınır sorusunun yanıtını vereceğiz. Resimli anlatım olarak sunacağımız bu aşamalar sizlere kısa zaman içerisinde büyük kolaylıklar sağlayacak. Devlet, zaman içerisinde birçok farklı konuda tüm süreci değiştirme yoluna gitti. Örneğin artık ehliyet çıkarma işlemleri nüfus müdürlüklerince yapılıyor. Bunun dışında alternatifler en iyi şekilde değerlendirilmek zorunda. Bu makalemizde NVİ sisteminden nasıl randevu alacağınıza dair bilgiler sunacağız. Bunun dışında merak ettiğiniz tüm konuları bizlere sorabilir ve fikir edinme yoluna gidebilirsiniz.

Ehliyet Nereden Çıkarılır?

Ehliyet, zaman içerisinde yeni nesil kartlar için çipli olarak kart şeklinde çıkarılmaya başlandı. Devlet, artık Avrupa Birliği standartlarında kimlik kartlarına geçti. Ehliyet sınıflarında da ciddi anlamda farklı seçenekler kendisini gösterdi diyebiliriz. Örneğin eskiden E sınıfı tüm araçları kullanma şansına sahipti. Ancak günümüzde çekici ağırlıklarına dair bile ayrı sınıf söz konusudur. Avrupa Birliği standartlarında ehliyet uygulama süreci ortaya çıktı.

Bu yeni nesil ehliyet kartlarına geçiş ile birlikte nüfus müdürlükleri ehliyet çıkarma işlemlerine bakıyor. Sürücü kursunuz, size gerekli olarak tüm belgeleri sınavları kazandıktan sonra bir dosya haline sunuyor. Sizler ise internetten randevu alarak gidip ehliyet çıkarma şansına sahip oluyorsunuz. Tabi ki 2020 yılı ehliyet çıkarma harçları da birçok farklı şekilde karşımıza çıkıyor.

2020 Ehliyet Harçları Ne Kadar?

Ehliyetinizde yer almasını istediğiniz tüm sınıflar için ayrı harç yatırırsınız. B, B1, D1, F ve M günümüzde eski B sınıfı ehliyetin kullandığı tüm araç sınıflarını içerisine alıyor. Eskiden te harç ödediğiniz işlemler için günümüzde ayrı ayrı ödemeler yapmak zorundasınız. Örneğin sadece B sınıfının 2020 yılında ki harç ücreti 988 TL olarak karşımıza çıkıyor. Bu anlamda devlet tarafından açıklanmış 2020 yılı ehliyet harçları ile alakalı olarak bilgi sahibi olacak olursak;

Ehliyet Sınıfları Harç Miktarı Değerli Kağıt Vakıf Payı Toplam
A1, A2, A 249,3 200 37 486,3 TL
B 751,7 200 37 988,7 TL
F 249,3 200 37 486,3 TL
C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE 1254,2 200 37 1491,2 TL

Ehliyet harçları için ödemelerinizi birçok farklı şekilde yapabilme şansına sahip olabiliyorsunuz. Türkiye genelinde artık internet bankacılığı imkanları ciddi anlamda gelişim gösterdi. Hal böyle olunca internet üzerinden tüm ödemelerinizi yapabilme şansına sahip olacaksınız. Ziraat Bankası ATM’lerini kulanarak İLK BAŞVURU sekmesi ile de bu ödemeleri yapabilme şansına sahip olabileceğinizi kesinlikle unutmamalısınız.

  İş Sağlığı ve Güvenliği Maaşları Ne Kadar?

2020 Ehliyet Çıkarmak için Gerekli Belgeler Neler?

2020 yılında ehliyet randevusu alarak nüfus müdürlüklerinde ehliyet çıkarmak istiyor iseniz yapmanız gerekenler aslında basit. Türkiye’de bu tarz noktalarda belge bütünlüğü önem arz eder. Ehliyet çıkarmak için gerekli belgeler listesi aşağıdaki gibidir;

  • Sürücü kursundan başarı ile mezun olduğunuza dair sertifika,
  • Nüfus cüzdanı, kimlik kartı ya da pasaport aslı,
  • Sürücü kursunu başarı ile bitirmiş ehliyet sahibinin sağlık raporu,
  • Ehliyet harç bedelinizi ödediğinize dair banka dekontu,
  • 2 adet biometrik özelliklere sahip 5×6 fotoğraf,
  • Kan grubu kartı veya kan grubunuzu gösteren bir belge,

ehliyet çıkarmak için yeterlidir. Kimlik çıkarmak için ise sadece kendiniz gitmeniz yeterli oluyor. Tabi ki yanınızda yine resim vs. götürmeniz gerekiyor. Peki nüfus müdürlüklerinden nasıl randevu alırsınız? Bu anlamda hemen resimli bir anlatım yapalım.

Ehliyet ve Kimlik Kartı Çıkarma Randevusu Alma

1-) Öncelikli olarak randevu.nvi.gov.tr adresine tarayıcımızdan giriyoruz. Karşımıza birçok farklı seçeneğin çıktığını göreceğiz.

2-) Karşınıza birçok farklı seçenek çıkacaktır. Kimlik Kartı, Sürücü Belgesi, Pasaport, Adres Alma gibi seçenekleri bu ekranda göreceksiniz. Sürücü Belgesi ya da TC kimlik kartı kısmına tıklayarak ilerleyin.

3-) Karşınıza bir uyarı ekranı çıkacak. Bu uyarı ekranına KABUL EDİYORUM sekmesine tıklayarak devam edin.

4-) Öncelikle sizden kimlik bilgilerinizi doldurmanızı isteyecektir. Buraya bilgilerinizi girin ve devam edin. Sonrasında telefonunuza bir SMS gelecektir. Burada SMS kodunu girerek randevu ana ekranına gidin.

5-) Yeni açılan ekranda öncelikle bulunduğunuz ili sol taraftan seçmeniz gerekiyor. Bulunduğunuz ili seçin.

6-) İli seçtikten sonra yan kısımda o ilde bulunan ilçelere ait nüfus müdürlüklerinin ismi çıkmaktadır. Size en yakın ilçenize bağlı nüfus müdürlüğünü buradan seçin ve DEVAM sekmesine tıklayın.

  Cumhurbaşkanı Nasıl Olunur? Şartları Nelerdir? Ne Kadar Maaş Alır?

7-) Devam ettikten sonra hanenizde her kim için işlem yapmak istiyor iseniz onları ekleyin. Eklemek için isimlerin yanında yer alan “+” sekmesine dokunun.

😎 Sonrasında seçmiş olduğunuz nüfus müdürlüğünde hangi saatte randevu almak istediğinizi seçeceksiniz. Bunun için solda isimleri seçerek teker teker ayrı saatleri randevu olarak seçebilirsiniz. Dilerseniz ise her isim için aynı randevu saatini alabilirsiniz.

9-) Randevu işlemi bittikten sonra mail adresinize ve cep telefonu numaranıza randevunuza dair bilgiler gelecektir. Bu bilgiler ışığında ehliyet ya da kimlik kartı çıkarabilirsiniz.


] }
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.